Regulamin - Rajd „Harcerskim Tropem”
Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Mazowiecka
Hufiec Ostrołęka
1. ORGANIZATORZY RAJDU/ KONTAKT
- Komendant 4. RHT 2021 - Krzysztof Krawczyk
- Szef zespołu ds. programowych - Aliki Karabini
- Z-ca szefa zespołu ds. programowych- Kacper Stworzjan
- Członek zespołu ds. programowych- Krystyna Cholewa
- Szef zespołu ds. kwatermistrzowskich - Przemysław Książek
- Szef zespołu ds. promocji i mediów - Wiktoria Zielińska
- Z-ca szefa ds. promocji i mediów - Bogusz Wołczek
- Szef biura rajdu - Patrycja Szcześniak
- Z-ca szefa biura rajdu - Michalina Ogonowska
- Kwatermistrz 4. RHT 2021 - Patryk Murawski
KONTAKT
- nr tel. 512 845 796
- e-mail: harcerskim_tropem@ostroleka.zhp.pl
- e-mail: krzysztof.krawczyk@zhp.net.pl
2. TERMIN I MIEJSCE RAJDU
Rajd odbędzie się w okolicach Ostrołęki (woj. Mazowieckie) w dniach 28-30.05.2021. Bez względu na warunki atmosferyczne. Organizatorzy oczekują na wszystkie patrole na starcie rajdu (informacja zostanie podana po weryfikacji zgłoszenia) w piątek (od godziny 16). Program rajdu oraz wszelkie szczegółowe informacje patrole otrzymają wraz z potwierdzeniem zgłoszenia.
Wydarzenie dla grup zgłoszonych na trasę zuchową odbędzie się w dniach 29-30.05.2020. Organizatorzy oczekują gromad w sobotę o godzinie 13:00 na starcie (będzie on podany w wiadomości zwrotnej).
3. UCZESTNICY
Rajd „Harcerskim Tropem” jest imprezą harcerską, przeznaczoną dla Zuchów, Harcerzy, Harcerzy Starszych i Wędrowników. W rajdzie mogą brać udział drużyny harcerskie/zastępy/patrole oraz grupy zorganizowane (we wszystkich przypadkach mogą być one maksymalnie 20 osobowe, minimalnie 6 osobowe (5 osób + opiekun)). W skład każdego patrolu musi wejść co najmniej jedna pełnoletnia osoba (opiekun), która podczas zgłaszania patrolu wyśle nam oświadczenie o odpowiedzialności za życie i zdrowie niepełnoletnich członków patrolu oraz oświadczenie o odpowiedzialności za szkody materialne wyrządzone przez niepełnoletnich członków patrolu.
4. ZGŁOSZENIA
Na zgłoszenia czekamy do 10 maja 2021. Zgłoszenia prosimy wysyłać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w załączonym przez nas formularzu. Zgłoszenie musi zawierać: Nazwę patrolu, dokładną ilość osób, hufiec, dane członków grupy (imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania), dokładne dane osoby pełnoletniej. Opiekun nie ponosi kosztów za wpisowe, jeżeli minimalna liczba uczestników w patrolu zostaje zachowana.
Przed rajdem patrole po wysłaniu zgłoszenia otrzymują list zwrotny z potwierdzeniem zakwalifikowania się na rajd oraz szczegółową instrukcją i ogólnym planem rajdu oraz o zadaniach przedrajdowych do wykonania.
Za patrol zakwalifikowany na trasę uważa się ten, który spełnia wszystkie poniższe warunki:
- w terminie i w poprawny sposób prześle zgłoszenie do organizatorów,
- dokona wpłaty wpisowego za wszystkich członków patrolu najpóźniej do tygodnia po wysłaniu zgłoszenia,
- spełnia wymogi co do minimalnej liczby członków patrolu.
5. PŁATNOŚCI
Koszt uczestnictwa w rajdzie, zależy od wyboru trasy (stopnia trudności dostosowanej do wieku uczestników):
- Trasa dla Zuchów → wpisowe wynosi 25 zł od osoby
- Trasa dla Harcerzy i Harcerzy Starszych → wpisowe wynosi 35 zł od osoby,
- Trasa dla Wędrowników → wpisowe wynosi 35 zł od osoby.
Płatność należy dokonać przelewem na konto: 55249000050000450021520681 – Hufiec ZHP Ostrołęka, pl. gen. J. Bema 11, Ostrołęka. W tytule przelewu prosimy wpisać: „Wpisowe – 4. Rajd „Harcerskim Tropem” – Nazwa Patrolu”. Potwierdzenie wpłaty wpisowego prosimy przesłać na rajdowy adres mailowy:
harcerskim_tropem@ostroleka.zhp.pl
6. GWARANTOWANE ŚWIADCZENIA
Organizator zapewnia uczestnikom rajdu:
- gorący posiłek w sobotę,
- dostęp do wody pitnej,
- miejsce noclegowe pod namiot,
- mapę terenu w skali 1:50 000,
- dyplomy uczestnictwa w rajdzie,
- nagrody,
- harcerska przygodę,
- atrakcja w sobotę,
- znaczek pamiątkowy z rajdu.
7. OBOWIĄZKOWY EKWIPUNEK PATROLU
Każdy patrol we własnym zakresie zapewnia sobie: namioty, śpiwory, karimaty, apteczkę pierwszej pomocy, prowiant, naczynia na ciepły posiłek, przybory toaletowe, busolę, zgodę hufca na udział w rajdzie. Mile widziane będą wszelkie elementy identyfikujące drużynę/zastęp/patrol typu koszulka, proporzec, itp.
8. PUNKTACJA
Każda jednostka harcerska biorąca udział w 4. Rajdzie “Harcerskim Tropem” będzie oceniana w punktacji, dzięki której organizator wybierze najlepszy patrol.
Patrol może zdobyć maksymalnie 150 punktów za następujące kryteria:
- 100 punktów - ocena realizacji wykonania punktów na trasie,
- 30 punktów - ocena realizacji wykonania zadania przedrajdowego,
- 20 punktów - ogólne zachowanie, reprezentacja.
9. INNE INFORMACJE
- 4. RHT jest rajdem pieszym. Każdy patrol musi być przygotowany na nocleg pod namiotem, a także na kilkunastokilomerową trasę pieszą. (długość zależna jest od wyboru trasy)
- Uczestnik rajdu zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu. Ponadto zobowiązuje do przestrzegania Prawa Harcerskiego .
- Nieprzestrzeganie powyższych norm może doprowadzić do wydalenia uczestnika lub patrolu z rajdu. Rodzic/ prawny opiekun jest poinformowany o tym i na własny koszt musi odebrać dziecko z miejsca obozowiska.
- W razie rezygnacji z uczestnictwa w rajdzie po przyjęciu zgłoszenia, wpisowe nie będzie zwracane, a uczestnicy tracą prawo do wszelkich świadczeń.
- Liczba uczestników ograniczona (250 uczestników/25 patroli - w zależności od tego który z limitów nastąpi pierwszy).
- Za zdrowie i życie uczestników oraz szkody materialne wyrządzone podczas rajdu odpowiadają pełnoletni instruktorzy lub pełnoletni opiekunowie drużyn rajdowych.
- Za szkody wyrządzone przez członków patrolu odpowiada jego opiekun.
- Organizator zastrzega sobie ostateczną interpretację regulaminu.